Difference between revisions of "Bomberman World (Arcade)/ja-en"
From Learning Languages Through Video Games
Jump to navigationJump to searchm (jp->ja) |
|||
Line 2: | Line 2: | ||
== Main menu == | == Main menu == | ||
− | {{ | + | {{ja-en |
|ゲームを{{gloss|えらんでから|選んでから once you have chosen}}スタートボタンを{{gloss|押してください|おしてください please press}} | |ゲームを{{gloss|えらんでから|選んでから once you have chosen}}スタートボタンを{{gloss|押してください|おしてください please press}} | ||
|Once you've chosen your game, press the Start button.}} | |Once you've chosen your game, press the Start button.}} | ||
− | {{ | + | {{ja-en |
|ノーマル 1P プレイ | |ノーマル 1P プレイ | ||
|Normal 1P Play}} | |Normal 1P Play}} | ||
− | {{ | + | {{ja-en |
|ノーマル 1P & 2P プレイ | |ノーマル 1P & 2P プレイ | ||
|Normal 1P & 2P Play}} | |Normal 1P & 2P Play}} | ||
− | {{ | + | {{ja-en |
|{{gloss|対戦|たいせん competition}} 1P Vs 3 COMPS | |{{gloss|対戦|たいせん competition}} 1P Vs 3 COMPS | ||
|Competition 1P vs. 3 Comps}} | |Competition 1P vs. 3 Comps}} | ||
− | {{ | + | {{ja-en |
|{{gloss|対戦|たいせん competition}} 1P Vs 2P Vs 2 COMPS | |{{gloss|対戦|たいせん competition}} 1P Vs 2P Vs 2 COMPS | ||
|Competition 1P vs. 2P vs. 2 Comps}} | |Competition 1P vs. 2P vs. 2 Comps}} | ||
== Story mode intro == | == Story mode intro == | ||
− | {{ | + | {{ja-r-en |
|前の戦いで、反省したはずのキングボンバーは、またしても悪さを始めた。 | |前の戦いで、反省したはずのキングボンバーは、またしても悪さを始めた。 | ||
|まえの たたかいで、はんせいしたはずの キングボンバーは、またしても わるさを はじめた。 | |まえの たたかいで、はんせいしたはずの キングボンバーは、またしても わるさを はじめた。 | ||
|Kingbomber, who was thought to have reformed in the previous battle, has begun his mischief again.}} | |Kingbomber, who was thought to have reformed in the previous battle, has begun his mischief again.}} | ||
− | {{ | + | {{ja-r-en |
|今度は、世界各地のロボット軍団をくるわせて、クーデターを、起こさせたのだ。 | |今度は、世界各地のロボット軍団をくるわせて、クーデターを、起こさせたのだ。 | ||
|こんどは、せかいかくちの ロボットぐんてんを くるわせて、クーデターを おこさせたのだ。 | |こんどは、せかいかくちの ロボットぐんてんを くるわせて、クーデターを おこさせたのだ。 | ||
|This time, he's caused robot armies all over the world to go mad, and staged a coup d'état.}} | |This time, he's caused robot armies all over the world to go mad, and staged a coup d'état.}} | ||
− | {{ | + | {{ja-r-en |
|キングボンバーは国連ビルを乗っとり、そこから指令をだしていた。 | |キングボンバーは国連ビルを乗っとり、そこから指令をだしていた。 | ||
|キングボンバーは こくれんビルを のっとり、そこから しれいを だしていた。 | |キングボンバーは こくれんビルを のっとり、そこから しれいを だしていた。 | ||
|Kingbomber took over the UN building, and issued orders from there.}} | |Kingbomber took over the UN building, and issued orders from there.}} | ||
− | {{ | + | {{ja-r-en |
|ボンバーマン兄弟は、世界各地で起きているクーデターをしずめる戦いの旅に出る・・・・。 | |ボンバーマン兄弟は、世界各地で起きているクーデターをしずめる戦いの旅に出る・・・・。 | ||
|ボンバーマンきょうだいは、せかいかくちで おきている クーデターを しずめる たたかいの たびに でる・・・・。 | |ボンバーマンきょうだいは、せかいかくちで おきている クーデターを しずめる たたかいの たびに でる・・・・。 | ||
Line 44: | Line 44: | ||
== Vs. mode intro == | == Vs. mode intro == | ||
− | {{ | + | {{ja-r-en |
|西暦 2092年 | |西暦 2092年 | ||
|せいれき にせんきゅうじゅうにねん | |せいれき にせんきゅうじゅうにねん | ||
|2092 A.D.}} | |2092 A.D.}} | ||
− | {{ | + | {{ja-en |
|ロボットバトル戦は、人々に圧倒的入気を得ていた。 | |ロボットバトル戦は、人々に圧倒的入気を得ていた。 | ||
|}} | |}} | ||
− | {{ | + | {{ja-en |
|第2回ワールドチャンピオンの座を目ざして、勇者たちの熱き戦いが始まるのだ。 | |第2回ワールドチャンピオンの座を目ざして、勇者たちの熱き戦いが始まるのだ。 | ||
|}} | |}} | ||
== Ending == | == Ending == | ||
− | {{ | + | {{ja-r-en |
|・・長く苦しい戦いは終わり、ついに平和がもどった・・・・。 | |・・長く苦しい戦いは終わり、ついに平和がもどった・・・・。 | ||
|・・ながく くるしい たたかいは おわり、ついに へいわが もどった・・・・。 | |・・ながく くるしい たたかいは おわり、ついに へいわが もどった・・・・。 | ||
|The long, hard battle has ended, and finally peace has returned.}} | |The long, hard battle has ended, and finally peace has returned.}} | ||
− | {{ | + | {{ja-r-en |
|キングボンバーはコンピューターを入れかえられ、まじめにはたらくようになったとさ。 | |キングボンバーはコンピューターを入れかえられ、まじめにはたらくようになったとさ。 | ||
|キングボンバーは コンピューターを いれかえられ、まじめに はたらくように なったとさ。 | |キングボンバーは コンピューターを いれかえられ、まじめに はたらくように なったとさ。 | ||
Line 69: | Line 69: | ||
{{todo|Verify role of とさ. Indicates hearsay?}} | {{todo|Verify role of とさ. Indicates hearsay?}} | ||
− | {{ | + | {{ja-en |
|おしまい | |おしまい | ||
|The end}} | |The end}} | ||
== Vs. mode - between rounds == | == Vs. mode - between rounds == | ||
− | {{ | + | {{ja-r-en |
|途中参加受付中! | |途中参加受付中! | ||
|とちゅう さんか うけつけちゅう! | |とちゅう さんか うけつけちゅう! |
Revision as of 00:18, 5 May 2011
This translation is intended for people who already know English and are learning Japanese. It is not intended to be used to learn English, because the sentences in English may use strange or awkward wording in order to illustrate the vocabulary and grammar of the original Japanese.
Japanese
ゲームをえらんでからスタートボタンを押してください
English
Once you've chosen your game, press the Start button.
Japanese
ノーマル 1P プレイ
English
Normal 1P Play
Japanese
ノーマル 1P & 2P プレイ
English
Normal 1P & 2P Play
Japanese
対戦 1P Vs 3 COMPS
English
Competition 1P vs. 3 Comps
Japanese
対戦 1P Vs 2P Vs 2 COMPS
English
Competition 1P vs. 2P vs. 2 Comps
Story mode intro
Japanese
前の戦いで、反省したはずのキングボンバーは、またしても悪さを始めた。
Reading
まえの たたかいで、はんせいしたはずの キングボンバーは、またしても わるさを はじめた。
English
Kingbomber, who was thought to have reformed in the previous battle, has begun his mischief again.
Japanese
今度は、世界各地のロボット軍団をくるわせて、クーデターを、起こさせたのだ。
Reading
こんどは、せかいかくちの ロボットぐんてんを くるわせて、クーデターを おこさせたのだ。
English
This time, he's caused robot armies all over the world to go mad, and staged a coup d'état.
Japanese
キングボンバーは国連ビルを乗っとり、そこから指令をだしていた。
Reading
キングボンバーは こくれんビルを のっとり、そこから しれいを だしていた。
English
Kingbomber took over the UN building, and issued orders from there.
Japanese
ボンバーマン兄弟は、世界各地で起きているクーデターをしずめる戦いの旅に出る・・・・。
Reading
ボンバーマンきょうだいは、せかいかくちで おきている クーデターを しずめる たたかいの たびに でる・・・・。
English
The Bomberman brothers set out on a journey to suppress the coups occurring all over the world.
Vs. mode intro
Japanese
西暦 2092年
Reading
せいれき にせんきゅうじゅうにねん
English
2092 A.D.
Japanese
ロボットバトル戦は、人々に圧倒的入気を得ていた。
English
TODO — Missing text
Japanese
第2回ワールドチャンピオンの座を目ざして、勇者たちの熱き戦いが始まるのだ。
English
TODO — Missing text
Ending
Japanese
・・長く苦しい戦いは終わり、ついに平和がもどった・・・・。
Reading
・・ながく くるしい たたかいは おわり、ついに へいわが もどった・・・・。
English
The long, hard battle has ended, and finally peace has returned.
Japanese
キングボンバーはコンピューターを入れかえられ、まじめにはたらくようになったとさ。
Reading
キングボンバーは コンピューターを いれかえられ、まじめに はたらくように なったとさ。
English
Kingbomber had his computer replaced, and became so that it seems he works hard.
TODO — Verify role of とさ. Indicates hearsay?
Japanese
おしまい
English
The end
Vs. mode - between rounds
Japanese
途中参加受付中!
Reading
とちゅう さんか うけつけちゅう!
English
Currently accepting midway participation!
This screen is to allow a second player to insert a coin and jump in between rounds.